Îmbunătățirea procesului decizional al managerilor prin detectarea comportamentului simulat
Una din provocările majore, frecvent întâlnite de către manageri în activitatea curentă, este reprezentată de către comportamentul simulat al persoanelor cu care intră în contact. Conduita sau comportamentul simulat reprezintă o încercare de a ascunde sau falsifica sensul unei realități. Persoana în cauză dă intenționat un răspuns verbal diferit de cel pe care îl gândește, exteriorizând sau mascând cu o anumită expresie, o apreciere, atitudine sau un sentiment autentic încercat.
Simularea nu este o simplă eroare, ea se caracterizează prin intenționalitate. Este o greșeală intenționată, învăluită și susținută pragmatic.
Condiția succesului unei simulări este dată de consistența sa internă, de abilitatea cu care subiectul menține coerența demersului său fictiv. Contrafacerile sunt mijloace elegante de a eluda normativele sociale. Sub masca unei conduite conformiste, folosind tactici derutante, subiectul se complace într-un fals relațional, structurându-și, pentru a putea manipula, un spațiu simulat.
Simularea este motivată, determinată de dorințe, de interese şi se realizează prin diverse strategii: inventare, exagerare, diminuare, adiție, omisiune, substituire, transformare, tăcere.
La finalul acestui training, participanții vor fi capabili:
- să îşi dezvolte capacitatea de a detecta congruenţa limbajului verbal cu cel nonverbal
- să conștientizeze şi să îşi corecteze limbajul nonverbal și paraverbal propriu
- să îşi îmbunătăţească capacitatea de relaţionare prin iniţierea in recunoașterea microexpresiilor faciale şi limbajului nonverbal la nivelul corpului
- să înţeleagă cum funcţionează emoţiile
- să îşi dezvolte capacitatea de monitorizare a propriilor reacţii in faţa unor stimuli externi
- să utilizeze aptitudinile dobândite pentru a evalua veridicitatea si credibilitatea interlocutorilor
Acest program se adresează în general tuturor acelora care doresc să își dezvolte abilitățile specifice Inteligenței Emoționale și în particular persoanelor cu funcții de conducere/competențe manageriale, angajaţii implicaţi în departamentele antifraudă, angajaţi care, prin natura poziţiei în cadrul organizaţiei, intră în contact/discuţii/negocieri cu clientul intern sau extern, în scopul obţinerii unor informaţii importante în procesul decizional.
Concret, din punct de vedere profesional, programul este conceput pentru următoarelor domenii de activitate: Banking; Companii de asigurări; Consultanţi Financiari; Call Center; F.M.C.G. ; Armată; Poliție; Procuratură și Unitățile speciale de recrutare; Consultanţi politici; Mediatori; Echipe de negociatori; Case de avocatură; Gărzi și firme private de securitate; Agențiile de recrutare.
Scopul acestui training de două zile este să pregătească participanţii astfel încât să poată interacţiona eficient şi să poată evalua credibilitatea informaţiilor primite de la interlocutori, mai ales în cazul situaţiilor cu miză ridicată. Pe parcursul celor două zile, cursanţii vor dobândi cunoștințele, abilitățile și competențele necesare pentru a putea evalua limbajul verbal și non-verbal al persoanelor cu care intra în contact. Astfel, vor putea recunoaşte comportamentul simulat folosind tehnici bazate pe cercetări ştiinţifice de ultimă oră şi pe experienţa de teren/practică a lectorilor.
Solicită mai multe informații aici.